älskar vi inte alla tjuvlyssnat.se?

Jag gör det iaf! Så var tvungen att lägga upp de roligaste :D


Stora Torget, Uppsala

En tjej ~18 går förbi en telefonförsäljare ~25 på gatan.
Telefonförsäljaren: Du tappade något!
Tjejen stannar och vänder sig om.
Telefonförsäljaren: Farten! Har du Tele2 Comviq förresten?
Tjej ~18: Du tappade också något. Din värdighet när du drog det där skämtet.
Telefonförsäljaren ser paff ut och tjejen går vidare.


Liljeholmen, Stockholm

Två tjejer ~20, sitter och pratar om Haiti.
Tjej 1: Men åkte inte din syrra dit då? Hon skulle väl typ intervjua folk eller nåt…
Tjej 2: Ja, det gjorde hon. Hon skulle skriva en artikel eller nåt, o blev ditsänd som journalist.
Tjej 1: Men vad sa de då?
Tjej 2: Jag vet inte riktigt, men hon sa att alla var mycket skakade.

 

Nacka forum, Stockholm

En pappa ~30 och hans dotter ~5 går runt i en klädbutik. Dottern går och hälsar och tar i hand med alla skyltdockor i butiken och säger "goddag". Handen på en docka lossnar och pappan tittar på dottern.
Dottern: Det var inte jag.
Pappan: Jo, det var det nog och det var därför jag sa till dig att vara försiktig.
Dottern. Men det var inte jag!
Pappan: Nähä, men vilken tur det var att du stod där och tog emot handen precis när den ramlade av då.
Dottern står tyst och tittar på handen.


Waynes Coffee, Sundsvall

En kille och en tjej ~20 verkar vara på sin första dejt. Båda är nervösa och pratar om gemensamma kompisar, framtiden och livet som singel.
Tjejen: Min kompis Hanna är gravid nu. Det känns som om alla mina vänner börjar stadga sig och bilda familj nu…
Tjejen blickar in i killens ögon och han börjar se lite obekväm ut. En lång pinsam tystnad uppstår.
Killen: Ehh… Jaha… Var det lax i din macka eller?
Tjejen (besviket): Nej, kyckling…

 

Riobiografen, Eskilstuna

I biosalongen innan filmen börjar.
Tjej ~17: Robin! (Hon får inget svar) Robin! (Fortfarande inget svar) ROBIN!
En kille ~17 som sitter några rader framför tjejen vänder sig om.
Killen: Tjena!
Tjejen: Vad ska du se?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0